ISO 10002

ISO 10002

ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi

ISO tarafından oluşturulan bu standart, ağırlıklı olarak müşterilerin satış sonrası memnuniyeti ile alakalıdır. Ürün hangi kaliteyle, nasıl üretiliyor, nasıl üretilmeli; müşteri memnun kaldı mı, müşteri memnun kalmaya devam ediyor mu gibi soruların cevapları üzerinden oluşturulan standartta ISO 10002 müşteri memnuniyeti yönetim sistemi denir.

                  Üretim yapan firmaların birinci muhatapları müşterilerdir. Karşıdaki müşterinizin bireysel yada kurumsal olması farketmeksizin, müşterinizi elinizde tutmak ve ona kalıcılık sunmak son derece önemlidir. Kaliteli hizmet ve ürünler üreterek müşterilerinizin sürekliliğini sağlayabilirsiniz. Sizden memnun kalan müşteriler daima sizleri önerecek ve sizlerle ticari ilişkiler sürdürmeye devam edecektir. ISO 10002 müşteri memnuniyeti yönetim sistemi kalıcılığı sağlamak amacıyla geliştirilmiştir.

                  Ürünlerinizin müşterinin isteklerini ve ihtiyaçlarını karşılaması müşteri memnuniyeti için en önemli ilkedir. Müşteri her zaman kaliteli hizmeti uygun fiyata almak ister; siz ise firma olarak düşük giderlerle üretim oluşturmak istersiniz. Müşterinizin beklentisini karşılayamadığınız sürece ürünlerinizin pek bir değeri olmayacaktır. Sizden memnun bir şekilde ayrılan müşteriler, farklı insanlara sizin olumlu reklamınızı yapmakla sizlere bir kazanç kapısı açmaktadır.

Bireysel müşterilerin memnuniyeti kadar kurumsal müşterilerin de memnuniyeti önemlidir. Kurumsal bir şekilde çalışmakta olan firmaların sizden bekledikleri en önemli ayrıntı seri üretimdir. Seri üretim yaparken kaliteden ödün vermemek zor bir iştir. Bu standartlar ile kalitenizden ödün vermeden seri üretim gerçekleştirebilirsiniz. Bu standartlar hız sağladığı gibi müşterilerinizin beklentileri doğrultusunda iyileştirmeler yapmanızı da sağlayacak ayrıntılar sunmaktadır.

                  Kurumsal ya da bireysel müşteriler tarafından iletilen şikâyet ve talep mektupları işlerinizdeki problemleri görmenizi ve düzeltmenizi sağlayacak araçlardır. Bu mektuplardan elde ettiğiniz çıkarlar sonucunda ISO standartlarına uygun bir çalışma ve ürün yeterliliği sağlayabilirsiniz. Ürününüzün kalite-fiyat dengesini de bu mektuplar sayesinde daha dengeli bir hale getirerek pazarda daha büyük bir paya sahip olabilirsiniz.

                  ISO 10002 müşteri memnuniyeti yönetim sistemi ürünlerinizde iyileştirme sağlandığı gibi uzun vadeli kazançlarında kapısı aralanmış olur. Ürününüzle alakalı eksik yönleri görecek ve ürününüzü sürekli geliştireceksiniz. Çoğu ticaret şeklinin müşteri memnuniyeti temelli olduğunu unutmamamız gerekiyor.

YUKARI ÇIK